torsdag 29 december 2011

North Shore FTW!


Då har man blivit North Shore-byggare. Det trodde man ju inte att det skulle ske i första taget. Nu har det ju i och för sig inte skett i första taget heller med tanke på att jag hållit på att sladda runt i spenaten i över 20 år men det är först nu jag tänkte bygga lite. Fast North Shore och North Shore... det kan man ju knappast kalla de spänger jag hade tänkt att bygga.

Målet är helt enkelt att bara dika över lite blöta i Uthamra i Täby Kyrkby. Det finns redan två spänger där men tiden har gått och nu har de ruttnat så nu tänkte jag göra en insats. Plus ett dike som bara är stans lersmet nu. Men det är inte bara jag som skall bygga! Jag har en medbrottsling också och det är ju då Freddan.

Eftersom jag har många löpmeter väggpanel över sen sommarens förrådsbygge så tänkte jag använda den överblivna panelen. Men rent trä ruttnar fortare än kvickt så tänkte jag att man får göra lite hemimpregnering. Och såhär blev det:



Tillsågad panel, 500*120*21, nerlagd i ett kar och sen två hinkar utomhusolja över. Nu får det stå och dra några timmar sen är det dags att sortera om.

Jag har virke så det räcker till åtminstone två byttor till, troligtvis tre.  

Fortsättning följer... (hur skulle det annars se ut)...

3 kommentarer:

  1. Blogg-Stalle liksom, fett! Behöver jag inte ringa varje dag och fråga om cykelprylar + ANNAT nu?

    /Freddan

    SvaraRadera
  2. Nej det är riktigt. Den här bloggen kommer bli manualen till ditt liv.

    SvaraRadera
  3. Släng me lite gift, typ sånt som man dör av.

    SvaraRadera